«Det aller viktigste i all reklame er å selge produktet, endre en holdning eller få noen til å gjøre en bestemt ting som annonsøren har lyst til», sier Øystein Halvorsen, kreativ leder i Try. I denne filmen forteller han hva man gjør i et reklamebyrå, og hvordan man lager god reklame.
Kompetansemål
- analysere hvordan identitet og stedstilhørighet kommuniseres i arkitektur, klestradisjoner, kunst eller gjenstander, og integrere kulturelle referanser i eget skapende arbeid
- utforske hvordan digitale verktøy og ny teknologi kan gi muligheter for kommunikasjonsformer og opplevelser i skapende prosesser og produkter
- reflektere kritisk over visuelle virkemidler og eksperimentere med ulike visuelle uttrykk i en skapende prosess
- visualisere form ved hjelp av frihåndstegninger, arbeidstegninger, modeller og digitale verktøy
- fordype seg i en visuell uttrykksform og/eller en håndverksteknikk, utforske muligheter gjennom praktisk skapende arbeid og presentere valg fra idé til ferdig resultat